9 Eylül 2015 Çarşamba

Okulun İlk Günü - The First Day of School

Bugün okuldaki ilk günümdü ve değişik olduğunu söyleyebilirim. Şimdilik İngilizce, Fen, Bilgisayar, Beden Eğitimi ve Matematik alıyorum ama Tarih de almam lazımmış sanırım. Bunun için yarın şansımı deneyeceğim. Dersleri bir yana bırakırsak okul baya ilginçti diyebilirim. Çünkü aynı anda hem her şey çok farklı hem de hepsini önceden görmüştüm izlenimlerine kapıldım. Nasıl olduğunu açıklamak gerekirse, bir kere baştan sona tüm sistemleri farklı. Shiann bana bugün en değişik şey neydi diye sordu okuldan sonra, ben de ona en değişik mi, hiçbir şey aynı değildi ki dedim:D Ama her şey tıpkı filmlerde olduğu gibi. Filmlerdeki gibi derken benzetme yapmıyorum, GERÇEKTEN filmlerdeki gibi. Okulun yapısı, koridorlar, sınıflar, öğretmenler ve öğrenciler. Hepsi filmlerde gördüğümüz gibiler cidden. Arada bir etrafıma bakınıp "evet şu an cidden bir filmdeyim" gibi hissettim. Son derse yakın işi biraz daha abartıp herkese kendimce isimler vermeye başladım. "Bu filmin kahramanı, bu onun asosyal en yakın arkadaşı, bu iyi kalpli güzel kız, bunlar onun yanındaki havalı olduklarını sanan kızlar, şunlar havalı çocuklar..." vesaire vesaire. Uzun lafın kısası oldukça eğlendim:D Derslere geri dönecek olursak, İngilizce dersinde bu dönem Bülbülü Öldürmek'i okuyacakmışız ki o kitabı çok severim. Bir kere daha okumaya hayır demem kesinlikle. Bilgisayar dersiyle ilgili pek bir fikrim yok onu önümüzdeki günlere çözeceğim sanırım. Beden Eğitimi ilginç görünüyor çünkü bu dönemin planında basketbol, voleybol, fitness ve kano var. Eğlenceli olabilir. Fen dersim olduğu için çok mutluyum çünkü feni çok severim. Ama işin kötü yanı 700 sayfalık bir kitabı bir dönemde bitirecekmişiz ki o kadar terimin İngilizce'sini ezberlemek gözümü korkutuyor. Matematikten bahsetmem gerekirse bugün başladık ona ama bize verilen ünite programına bakılacak olursa sanırım 8. sınıf dersleri işleyeceğiz çünkü bugün faktörlerden başladık ve sanırım bu sınıfın çoğuna zor geldi.

Okulda ayrıca Isaiah adlı bize çok yakın oturan bir çocukla tanıştım ve tüm günü onun peşinde gezerek geçirdim diyebilirim. Beni grubundaki diğer arkadaşlarıyla tanıştırdı ve geri dönüşte otobüsün yerini gösterdi.

Evet sanırım bugün yaptıklarım bu kadar. Defter eksiklerim vardı ve onları tamamladım. Yarın için hazırım:D


The First Day of School

Today was my first day in the school and I can say that it was different. I'm taking English, BB Tech, Science, P.E. and Math courses. But I guess I should take a history course. So I will talk to somebody about this. The school made me feel like both I don't know anything and I know everything. Well, it is totally different from my school in Turkey. When Shiann asked me that what was the most different thing, I said "The most different thing? Everything is different here." But I also feel like I've seen that before. That's because everything in the school is like a typical high-school movie! By saying everything, I really mean EVERYTHING. When I look around, I feel like I'm in such a movie. The school, the halls, the classrooms, the teachers, the students, everything was like from a movie. Then I make things go a little further and I was like "Oh, this is our hero, this is his best friend, thiss is the friendly and pretty girl, those are the girls who think they are cool around her, these are the cool boys...etc." To be honest, I had lots of fun. As for courses, I've learn that I will be reading the book Killing the Mockingbird. I really like that book and I'd like to read it again. In BB Tech, honestly I understood nothing. I hope I'll figure out what is it like later. I'm glad that I got science course as I love science. But we got a 700 paged book to finish this somester and all the terms that I have to memorize make me scared a bit. P.E. seems fun as we have basketball, volleyball, fitness and canoing. In math, we saw factors which I have seen in grade 8. And ıt seems hard for the others in the class.

At school, I've met Isaiah who sits near to us. He showed me where to go and most of the time, I fallowed him and his crew. And after the last period, he showed me which bus should I get in.

Well, I guess thats all for today. I had my missing suply like notebooks, so I'm ready for tomorrow.





İlk ders bana exchange olduğumdan dolayı içinde bunların bulunduğu bir paket verdiler. Bence çok hoş:D

4 yorum:

  1. Sıkı bir baslangic! Her sey heyecan verici geliyor kulaga :) Kitabi gecenlerde bir yerde daha önerilmis görmüstüm. Madem Metehan da okumus ve begenmis, okunacak kitaplar listeme alip acigi kapatiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sıkı bir başlangıç:D Kitabı da gerçekten çok severek okumuştum umarım siz de beğenirsiniz:)

      Sil
  2. Hani sen simdi anlatiyorsun ya? "Film gibi geldi hersey, su falancaymis, bu filancaymis" diye? Ben de senin yazdiklarini okurken tam da o filmler aklima geliyor, film izliyormus gibi hissediyorum "Metehan yabanci ülkeden ziyarete gelen yabanci cocuk Herkes onu merak ediyor, aile ve okul arkadaslari onunla ilgileniyorlar, okul müdürü okullarini iyi tanitmaya calisiyor ona, cok güzel arkadasliklar kuruyor, hatta kizlardan ona asik olanlar oluyor.." falan gibi sahneler kuruyorum kafamda...hahahaa, cok fazla film izlemisiz biz yav.)


    Hos bir hediye olmus bir de, güzel bir jest yani.

    Bir de sen bu dersleri böyle siraliyorsun ya, sanki TR'deki derslerinmis gibi.... valla ben düsünüyorum da, oraya ilk kez gidi, onlar kadar iyi ingilizce konusmayan biri olarak üstelik orada okumak, onlara derste ayak uydurmak cooook zordur eminim. Seninki cok büyük bi rcesaret ve basari olayi. Simdiden benim kahramanimsin. NET! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esasında exchange olayı onlar için çok sıradan kimsenin gelip benle konuştuğu yok:D
      İyi ki hazırlık okumuşum, faydasını çok görüyorum:)

      Sil