7 Eylül 2015 Pazartesi

İlk Günlerim - First Days

Başlamadan önce belirtmem lazım Türkiye New Brunswick'ten 6 saat ileride. Yani ben Türkiye saatiyle Pazar günü saat sabah 6'da New Brunswick'e vardım ve 2 saat sonra da tek gecelik kalacağım otele gittim. Yolculuğu anlatmayacağım çünkü başından sonuna 21 saatlik bir işkenceden başka bir şey değildi:D İşin iyi yanı Toronto Havaalını'nda Yalın beni buldu ve böylece tek kalmadım. Yalın oryantasyonda tanıştığım bir arkadaşım. Onunla aynı uçaklarla geliyormuşuz ama benim haberim yoktu. Benim bakıcı ailem çalıştığından dolayı onun ailesi beni otele götürdü. Otele vardığımda saat gece 2'ydi ve Colin'le(host dad) tanışıp hemen yattım. Sabah ise Shiann(host mum) ve Ahna(host sister:)) ile tanıştım. Otelde kahvaltı yapıp hemen ayrıldık. Söylemeden geçemeyeceğim kahvaltıda çok büyük ve lezzetli bir akçaağaç şuruplu pancake yedim:D Sanırım burada herkes çok şekerli şeyler yiyor, umarım şişmanlamam. Şehrin biraz daha Fransız olan kesminde bir kiliseye gittik ve oranın seremonisine katıldım. Kilisede eğlenceli şarkılar söyleyip İncil'den hikayeler okuyorlardı. Colin'in bana daha sonradan anlattığı üzere zor zamanlardan geçiyorlarmış ve bu nedenle Colin'den bir konuşma yapmasını istemişler. Colin mesleği nedeniyle değişik yerlerde konuşmalar yapıyormuş ve ben de onunla ve ailesiyle seyahat imkanı bulacakmışım. Kiliseden sonra yemek yemek icin ailenin bir arkadaşına gittik. Ve ben orada yaban mersinine BAYILDIĞIMI öğrendim. Acayip lezzetli minnacık yaban mersinleri var(yaban mersini olduğunu varsayıyorum çünkü ona blueberry diyorlar). Oradan sonra tekrar otele dönüp eşyalarımızı alıp eve geldik. Ev kasabanın biraz dışında yeşilliklerin içinde bir yerde. Colin bana kullanmadığı ama iyi durumda olan bir bisikletinin olduğunu söyledi. Burada her yer dümdüz dolayısıyla bisiklet teklifinin üstüne atladım denebilir:D. Evin arkasında bugün sökeceğimiz bir çadır ve depolar var. Benim odam evin bir ucunda. Çift kişilik bir yatağım, bir şifoniyerim, bir duvarda gardırobum ve bir çalışma masam var. Odamı baya sevdim. Dün yaşadığım küçük bir sürpriz de odama girince bana bakan arkadaş oldu. Evin çok şeker bir kedisi var. Ama hala adının nasıl yazıldığını bilmiyorum:D Bildiğim tek şey çok sevimli ve dişi. Ona sadece "she" diyorum:D.

Evet şu ana kadar yaptıklarımı böyle özetleyebilirim sanırım. Burada havalar çok soğuk ama onlar buna ılık diyorlar sanırım kışın sorun yaşayacağım. Havanın aksine aile çok sıcak kanlı, aslında şu ana kadar tanıştığım herkes çok sıcakkanlı diyebilirim. Normalde biriyle İngilizce konuşurken stres olurum ama şu ana kadar öyle bir şey olmadı. Hatta bana İngilizcem'den çok memnun olduklarını ve okulda muhtemelen hiç sorun yaşamayacağımı söylediler. İngilizce demişken, Shiann benim okulumda 10. sınıflara İngilizce dersi veriyormuş ve sanırım benim İngilizce öğretmenim de o olacak.

Şu ana kadar gördüklerimle burayı çok sevdiğimi söyleyebilirim ve eminim ki annem burada olsa o da bayılırdı. Babam ve kardeşim için aynısını diyemeyeceğim çünkü pek bi elektronik mağazası yok:D

First Days

Well I think I'd better start write in English too. I've come Canada at 00:14 a.m. and I've arrived the hotel that I'd stay for a night at 2 a.m. It was a really long trip and I was very tired so I went to bed after meeting Colin(my host father) and taking a shower. In the morning I met Shiann(my host mother) and Ahna(my host sister). We made a breakfast at hotel and I ate a really amazing pancake. Then we went to a church and join them until lunchtime. They were singing songs and reading stories about Jesus. After the church and lunch we came back to hotel, took our stuff and went to the house. The house is out of the town and it's surrounded by trees. They got a tent in their backyard. Their house is a very pretty and modest home. My room is pretty big and comfortable. I've got big bed, a closet for my stuff and a desk. Colin told me that he has a bicycle that he doesn't use. As everywhere is flat, I like the idea of bicycle. They also got a cat in the house. It is very cute.

I guess that's all I've done since I've come. In here, the weather is nice but a bit cold. They call it "warm" so I think I'll freeze in Winter:D. The family and everyone I've met here is so friendly that I don't worry about speaking in Engilsh and making mistakes. Usually when I speak English, I get stressed and be afraid of making mistakes.

Well I can say that I really like this place and I'm sure my mum'd love too if she were here. But I can't say the same for my father and my brother because there isn't much elektroniz market:D.



Burası benim odam(dolap sağda şifoniyer solda ama duvardan gözükmüyorlar)


Burası evin hemen önü


Bu eve giden yol(her yer yeşiiil)


Burası tıpkı Boğaz gibi New Brunswick'i ikiye ayıran nehir.


Kaldığım ev


Bu arkadaş odamı basmaya çalışan kedi:D(çok sevimliiii)


Arka bahçedeki çadır(içinde yatamadım ama ısıtıcısı ve büyük bir yatağı varmış)

6 yorum:

  1. Tek kelime metosum
    Baaayiiiildimmmmmm
    Zuhal

    YanıtlaSil
  2. Yasasin, bekledigim yazi gelmis! Sadece annen degil, ben de bircok kisi gibi merakla senin haberlerini bekliyorum Metehan'cim:)

    Önce sunu diyim, evet blueberry yaban mersini oluyor kendileri. Kanada da ilk olarak onu kesfetmene ve akcaagac surubuyla acislis yapmana hic sasirmadim:)

    Kaldigin yeri begemene, orada güzel bir ilk izleniminin olmasina coook sevindim. O ailenin senin gibi bir delikanliya düstügünden dolayi cok sansli olduklarindan emindim zaten ama galiba sen de sansli gibi duruyorsun su an itibariyle. Insallah hep öyle olur.

    Fotolara bayildim. Sen yaz..hep yaz olur mu? Cok harika ve keyifli yaziyorsun ve ben simdiden cok güzel bir kitaba baslamis, ya da cok keyifli diziye baslamis gibi hissediyorum. Her bölümünü merakla bekliyor olacagim, taaa finale kadar:)

    Kendine cok iyi bak Metehan, Allah'a emanetsin oralarda...

    Ayse Teyzen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha çok teşekkür ederim:) Burası gerçekten çok güzel ve ben her keşfettiğim şeyi yazacağım:)

      Sil
  3. Ne! Host mum aynı zamanda ingilizce öğretmenin mi? A ha hahh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle:D beni okula o götürecekmiş.

      Sil