11 Eylül 2015 Cuma

Okula Alışmak - Getting Used To The School

Okula alışmaya başladım denebilir. Dersler ilk gün anlatıldığı kadar gözümü korkutmuyor şu an ve öğretmenlerimi oldukça iyi anlayabildiğimi fark ettim. Kısaca derslerde ne yaptığımızı anlatayım en başta. İngilizce dersinde şiir işliyoruz. Değişik şeyler yazmaya çalışıyoruz ama sınıftaki herkes şiirle ilk defa karşılaştığı için Shiann bize saçma konular veriyor ve sanırım bu insanların şiirden soğumasını önlüyor. Bense verilen konu ve kurallar çerçevesinde mantıklı şiirler yazmaya çalışıyorum ama İngilizce yazmak zorluyor beni. Hiç kafiye gelmiyor resmen aklıma. Şu ana kadar yazmayı becerdiğim anlamlı tek şiir şu;

"In the depth of my mind,
His cold breath, I could hear.
I could see his shade was becoming clear,
But I knew, sunrise was near."

Okuyan herkesin tepkisi "wow, so deep." oldu. Çok fazla kullanmamızı istedikleri kalıp ve kurl olduğundan biraz saçma oldu ama olsun artık. BB Tech yani bilgisayar dersinde bilgisayarda okulun bir sitesine girip oradaki konulardan okuyup etkinlikleri yapıyoruz. Ben sınıftakilerden bir ünite öndeyim ama öğretmenimiz Mr. Burns sorun olmadığını söyledi. Herkes bir word belgesi oluşturup soruları oraya geçirmeye çalışırken ben sadece defterime yazıyorum çünkü diğer şekilde içim rahat etmiyor. Fen dersinde ekosistemleri ve besin zincirini görüyoruz şu an ki ben bu konuyu çok severim. En çok uğraştıran ders sanırım fen olacak çünkü konuları bilmeme rağmen terimlerin karşılıklarını hiç bilmiyorum. Beden eğiti dersinde dün bir etkinlik kağıdını dolduruyorduk izlediğimiz bir filme göre. Biraz zordu çünkü sorular sırayla değildi ve sana o kadar kritik şeyler soruyordu ki 1 saatlik filmde 1 kelime kaçırırsan tüm soru gidiyor. Bugün ise spor salonuna gittik. Isınma hareketlerinden sonra "beep test" dedikleri bir şeyi yaptık. Basketbol sahasını düşünün, onun kısa kenarı üzerinde ileri geri koşuyoruz prensipte. 2 kenardan birine her gelişin 0.1 puan sayılıyor. 12. sınıfların rekoru 22.4 10. sınıfların rekoru da 18.6 gibi bir şeymiş. Ben aslında az yaparım diyordum ama koştukça hırs yaptım ve gidebileceğim kadar gitmeye karar verdim:D Sonuç olarak 12.8 yaptım sınıfta 2. oldum. Aslında biraz daha zorlayabilirdim ve zorlasam 1. de olurmuşum sanırım ama sorun şu ki bu testle ders bitmiyor. Baktım ayrılanlar bir kenarda toplanıp bazı hareketler yapıyorlar, hiç olmazsa öğretmenin yanına gidip benden bu kadar diyebilecek enerjim kalsın dedim:D Hala koşunun acısını çekiyorum. Şansıma yarın haftasonu tüm gün yatabilirim. Son olarak matematikten bahsetmem gerekirse EBOB ve EKOK ile başladık ama sanırım burada herkes ilk defa görüyor çünkü çözerken çok zaman harcıyorlar. Ben çevremdekilere olabildiğince yardımcı olmaya çalışıyorum ama genelde kimse beni tanımadığından bana sormuyorlar. Ben sadece biri birine sorarsa ve sorduğu kişi de bilmiyorsa araya kaynayarak yardım edebiliyorum:D. Matematikle ilgili bir diğer şey de, belki duymuşsunuzdur, burada derslerde ve sınavlarda hesap makinesi kullanmak serbest. Bunu ilk duyduğumda çok mantıklı gelmişti. Önemli olan mantığını bilmek zaten, hesap işlerini hesap makinesiyle de yaparsın diyordum. Ama sınıfın halini görünce vazgeçtim. Sınıfın çok küçük bir kısmı iki iki basamaklı sayıyı akıldan çarpabiliyor. Üç basamaklardan bahsetmiyorum. Bugün küçük bir sınav olduk ki sadece 3 soru vardı. 5 dakikamı almadı yapmak. Ben soruları bitirdiğim sırada sınıf hesap makinesi derdindeydi:D Bunları kimseyi yermek için anlatmıyorum ve daha üç gündür buradayım diye genelleme yapmak da istemiyorum ama sanırım dersleri gerçekten daha kolay. Yani onuncu sınıfta bunları görüyorlarsa mesela sekizde bizim beşinci sınıfımızı falan görmeleri lazım sanırım ama dediğim gibi genelleme yapmayayım hemen.

Okul dışında ise dün akşam Isaiah beni evine davet etti. Evi yaklaşık 6-7 dakika yürüyüs mesafesindeydi. Küçük ve çok sevimli bir evleri var. Evlerinde dört kedi ve bir köpek var. Kediler beni umursamadılar ama köpekle iyi anlaştığıma eminim. Benim hemen yanımda durup iki de bir elimdeki konsolu yalamaya çalışıyordu:D

Bugün ise okuldan sonra Shiann'in anne ve babasının evine gittik ve orada erkek kardeşi ve onun çocuklarıyla tanıştım. Akşam yemeğini yiyip geri geldik.

Evet şu ana kadar sanırım benden bu kadar. Haftasonu ne yapacağımız hakkında hiçbir fikrim yok ama Scorpions konserine şansımı denemek isterdim.



Getting Used To The School

I'm getting used to the shool as I can say. Things are not as hard as they seemed in first day. I can understand my teachers very well. I'm glad that I can. I'd like to talk about my courses. In English course we are studying poems. I'm trying to do my best while we are writing our own poems. It is pretty hard as I can't find any ryhms in English:D Also they gave us some rules and these rules make it a bit silly. But here is my the least silly poem:

"In the depth of my mind,
His cold breath, I could hear.
I could see his shade was becoming clear,
But I knew, sunrise was near."

Everyone that reeds said "wow, so deep." I take it as a compliment:D In BB Tech we use our computers to log in one of our school's page and do the things that writes there. I can do those faster as I write them down on my notebook instead of writing on microsoft word. In P.E. yesterday we did an assignment which is about a movie. It was hard as you watch the movie only once. If you miss a word you miss the whole question. But today, we went to gym and did something called "beep test". It is basicly running 'till you can't:D. Every beep is 0.1 point. The school record is 22.4 or something like that. I did 12.8 point and became 2nd in class. After that I was nearly dead. I still feel the pain but hopefully tomorrow is weekend:D. Well, in science we are studying ecosystems and food chains and I like this subject. It seems that the sience would be my hardest lesson as there ar lots of term that I have to memorize. Then in math we are learning GCF and LCM which I have already known. I guess they are hard for the most of the class and I try to help them. The weird fact is that nearly nobody can multipication on their mind. Everyone tries to find a calculator. For example, we had a little quiz that has just 3 questions. It didn't take my 5 minutes to finish while others were still lookin for a calculator. I don't want to jugde according to my 3 days but I guess the courses are easier in here.

Yesterday after school, Isaiah invited me to his house where he lives with four cats and a dog and we played xbox together. I like his dog and I think he likes me too because he was sitting beside me and trying to lick my hand. Today after school we went to Shiann's parent's home and I've met her brother and his children.

Well I suppose that's all. I don't have a plan for weekend but I'd like to try my luck to go to The Scorpions concert.

8 yorum:

  1. Allahim okurken aglicam neredeyse senle gururlanmaktan! (anneni artik düsünemiyorum bile):)

    Su anlattiklarin daha ilk günler, düsün yani. Su sürenin sonunda sen daha ne siirler yazarsin ve arkadaslarinin icinde cok sevilen ve bircok seyi ona sorduklari kisi olursun, bundan cok eminim. Daha okadar yenisin ki orada. Hele bir alissinlar sana, iyice bir tanisinlar seni.. onlar da kesfedeceklerdir senin kisiligini, daha dur:)

    Ben hep derim, TR'deki ögrenciler Avrupadakilerden cok daha basarililar diye. Burada Almanya'da bir "Pisa-Studie" (bir arastirma yani) diye birsey vardi, kac sene öncesinde herkes dehsete kapilmisti burada, cünkü o arastirmaya göre Avrupali ögrenciler icinde en bilgisiz ve okullar ve dersler konusunda en geride olan Alman ögrencileri ve okullari vardir. Cok konusulmustu burada, komedi programlarinda falan kendi kendileriyle dalga geciyorlardi artik:)

    Yani diyecegim o ki, TR'de belki zorlaniyorsunuz ve cok yipraniyorsunuz derslerin agirligindan, dershanelerden vs. ama iste bu gibi durumlarda bunun faydalarini daha cok göreceksin, görmeye baslamissin da zaten bazi derslerde:) (Gerci Kanada bu arastirmalarda hangi sirada olurdu bilemem tabii)

    Cok siradan bir cümle olacak ama , basarilarinin devamini dilerim Metehan. Rahmetli babaanemin lafiyla : "Allah zihin acikligi versin cocugum" :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) evet derslerin faydasını bol bol görüyorum ve umarım görmeye de devam edeceğim:)

      Sil
  2. Oğlum şiiri Türkçe'ye çevirmem 5 dakikamı aldı... Bir de ben diyordum ki "oğlum bu sene kassam kesin kazanırım şu Toefl'ı." Anlayacağın benden umut yok kardeşim en iyisi ben yine fizik çalışayım en azından Türkçe...

    YanıtlaSil
  3. Oğlum şiiri Türkçe'ye çevirmem 5 dakikamı aldı... Bir de ben diyordum ki "oğlum bu sene kassam kesin kazanırım şu Toefl'ı." Anlayacağın benden umut yok kardeşim en iyisi ben yine fizik çalışayım en azından Türkçe...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakin ol ya sen yaparsın çalışkan adamsın:D

      Sil