24 Kasım 2015 Salı

Kar Tatilii - Snow Daay

Ne zamandır yazamadığımın farkındayım. Ama merak etmeyin geçen hafta evden burnumu çıkartmadım çünkü biraz hasta gibiydim kötüleşsin istemedim. Pazar günü de alışverişe çıktığımız sırada etraf ne kadar değişmiş diyordum ama nedenini çözemiyordum. Meğer ağaçların yaprakları dökülmüş. Hemen ne ara döküldüyse. Garipsedim tabii başta.

Neyse işte eve geldik pazar alışverişinden sonra. Film izledim. Güya erken başlatmıştım erken yatayım diye ama film de bitmek bilmedi. Ben yine 11 gibi yatağa giderken Shiann yarına kar bekleniyor belki kar tatili olabilir dedi. Heyecanlandım tabii. Bir yandan da dışarı bakıyorum. O sırada yağmıyordu. Ben de yattım.

Sabah ilk bi uyandım 7 gibi. Bi evi dinledim, sessiz. Kapıma baktım, altından ışık gelmiyor. Shiann kapının altından ışık gelmiyorsa uyanma boşuna demişti. Oh be diyip tekrar yatağa gömüldüm. Bir daha kalktığımda saat 9 buçuktu. Herkes hala uyuyordu. Ama ben yine de kalktım, kendime çay koydum ve pencereye koştum.

Vee şunu gördüm:








(Bu okuldan bir manzara, ama manzara manzaradır:D)


Şu ana kadar Kanada benim için başka bir şehir gibi bir şeydi. Biraz soğuk ama normal. Dünse birden başka bir kıtada olduğumu hatırladım. Sabaha doğru başlayan kar her yeri bembeyaz yapmıştı. Yerde 15 cm kar vardı. Ben de biraz evde bekleyip herkes uyandıktan sonra dışarı çıktım. Tabii öncesinde kafamda çınlayan anne sesine uyup kaşınana kadar giyindim:D. Kar küredim, araba camı temizledim ve yol açtım. Sonra da Ahna beni çekiştirmeye başlayınca onunla kar topu savaşı yaptık. Sonra da bir kardanadam yapıp adını "Kardanadam Steve" koyduk. Önüne de kardan Steve yazdık. Bunların resimleri Shiann'de olduğundan onları şu an koyamıyorum.

Sonra diğer arkadaşlarım dışarıda mı diye bakmaya gittim ama kimse çıkmaya yanaşmadı. Adamlar bayılmış kardan tabii. Bir de bana "Bu senin ilk karın, tabii seversin" diyenler çok oldu(neredeyse herkes). Ben de onlara "Ne ilki, Türkiye'de de kar var tabii ki. Yarışsak kayakta seni geçerim bile." falan tarzında cevaplarla iyice şaşırttım:D. 

Bunun ardından öğleden sonra yılbaşı alışverişine gittik ve ben kaldığım aileye, aile büyüklerine(onlara gidiyormuşuz yılbaşında) ve orada olacak diğer çocuklara hediye aldım. Bir de en çok dolaştığım 3 arkadaşıma bir şeyler aldım:D. Hiçbiri büyük değil ama önemli olanın boyutu ya da fiyatı fiyatı olduğunu sanmıyorum zaten.

Bugün de okula giderken ve dönüşte her karlara baktığımda tamam şimdi Kanada oldu diyordum. Bakalım ne zaman ben de bundan bıkacağım:D.


Snow Daay

Well I know that I couldn't write for a while but I wasn't well, so I stayed at home for whole week. But when we went out Sunday for shopping I noticed something different. Then I realized that the leeves had fallen.

Sunday night, while I was going to bed, Shiann said that it could be snow day the day after. I was so excited that I looked outside but there was nothing. So I went to bed. When I woke up like at 7 am, I first listened the house and there were no sound. Then I checked my door and there were lo light coming under it, which means no one was awake. I tought "Yeey, snow daay!" and went back to my sleep immidatly. I woke up again at 9 30. There were still no one awake but I got my tea and watched outside. What I saw is in the photos above:D.

Since I came here, Canada was like a new city. But when I see it covered with snow in just 3 or 4 hours, it became a different country. I stayed in to wait everyone to get up and I went outside. I helped cleaning the car and the path. Then I played with Ahna. We made a snowball fight and a snowman called "Steve The Snowman". And we even wrote the name under him with snow. Then I went to check if anyone was out but there were no one. They all don't like snow I guess:D. The most common reaction to me was "Of course, this is your first snow." which made me answer like "Of course not. We have snow in Turkey.  I can even beat you in skiing." And they went confused:D.

And today, every time I looked outside at the snowwhite fields, I feel like "Yep, this is Canada.":D

11 yorum:

  1. Su komik hikayeyi hatirladim simdi oradaki kari görünce,daha önce okumus muydun bilmiyorum :)

    http://mizah.milliyet.com.tr/Komik-Yazi-kanada-ya-tasinan-bir-turk-un-gunlugu-anilar-Oku_YaziDetay_5331.htm


    Bence oranin kisi baya bir uzun sürer Metehan.... kolay gelsin:)

    Fotolar icin de tesekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha babam okumuştu bana bunu, çok iyiydi:D.

      Sil
    2. http://bloghaberci.blogcu.com/kanada-ya-yerlesen-izmir-linin-yazdigi-gunluk-lutfen-okuyu/9908388

      Ben de son cümlen üzerine bunu atacaktım. Yorumlarda gördüm. Kolay gelsin. :D

      Şaka bir tarafa, harika birşey yapıyorsun bence. Devam et.

      Sil
  2. Fotolar harika, hele de benim gibi kar görmedik bir izmirli için. annenin yukarıda yazdığı hikayeyi ben de daha önce okumuştum. Umarım bahara kadar sen de aynı duruma gelmezsin:))))
    Çenebaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Annenin" derken ??:)

      Biliyorum, yanlislik olmustur..takiliyorum sadece, hic sorun degil cenebaz. Öpüyorum:)

      Sil
    2. Ben de annesi sayilirim zaten:)

      Sil
    3. Ayşe Teyzem annemden çok ilgileniyor neredeyse:P:D:D:D.

      Umarım daha çok kar fotoğrafıyla geleceğim şimdilik gitti kar.

      (Benden cevap alamazsanız biliniz ki annem bu yorumun üzerine Kanada'ya gelip beni kulağımdan tuttuğu gibi geri götürmüştür:P)

      Sil
  3. sorry, sorry, sorry, binlerce kez sorry. ne vardıysa aklımda o anda:))))))))
    çenebaz

    YanıtlaSil
  4. Hahaha seviyorum sizi kızlar :)

    YanıtlaSil
  5. Metehan ,annenin Blog arkadasiyim :) Kanada ve kar ayrilmaz ikili gibi...Türkiye'den kari ,kisi tanimanin buranin soguk günlerine yabancilik cekmemeni sagliyacaktir...yinede kolayliklar diliyorum.Benimde 14 yasinda bir oglum var..Ilerde Onunda Yurt disinda bir yil egitimli almasini istiyoruz.Postunu ingilizce yazmanda cok güzel olmus, ona da okutacigim...Basarilar diliyorum, kendine dikkat et! Sevgilerle Sule Teyze :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) Birinin işine yararsam ne mutlu bana:)

      Sil