14 Aralık 2015 Pazartesi

Hayal Kırıklığı - Disapointments

Evet şu sıralar günlerim sakinleştiği için yazacak bir şey bulamıyordum. Çok kısa da yazmak istemiyorum (kime göre neye göre kısa orası tartışılır tabii). Ben de baktım bi buraya geldiğimden beri bir çok şey yaşamışım ve hepsinden de zevk almışım ama ben böyle yetiştim yani. Her şeyden zevk almaya programlamışlar beni:D. Ben de umduğum gibi çıkmayan şeyleri listeleyeyim dedim.

1) En büyük hayal kırıklığım Cadılar Bayramı oldu. Yani ben çok kapsamlı bir etkinlik beklerken (biraz filmlerin biraz da annemin etkisi) çok basit bir şeyle karşı karşıya geldim. Bizim evde çok daha iyi kutlanılmış yani:D. Aslında bir açıdan bakınca da tamam filmlerde çoğu şey abartılıyor ve bu onlar için normal bir şey ama en çok ilgimi çeken kimsenin görünmeye çalıştığı kadar heyecanlı olmamasıydı. Sanki eğlenmek için değil de yapmış olmak için yapmışlar gibiydi. Christmas'dan daha iyi bir performans bekliyorum hadi bakalım:D.

2) Etrafta, özellikle okulda. aşırı bir cinsiyet ayrımı söz konusu. Ayrım demeyeyim de, hani ilk okulda 3. sınıf civarı bir zaman vardır ya erkekler erkeklerle kızlar kızlarla oynar sadece. Aynı şekil lisede hala devam ediyor anlaşılan. Bırak takılmayı, karşı cinsle konuşmak bile çok tuhaflarına gidiyor. Isaiah ile bisiklet sürerken tanıdığım diğer iki kızı da çağıralım mı dediğimde bana attığı bakıştan anlamam lazımdı sanırım:D. 3. sınıftan tek farkı artık "sevgili" kavramını keşfeden arkadaşlar "sevgilileriyle" takılabiliyorlar. Yani 13 yaşında biriyle nereye kadar çıkacakları da tartışılır ama bu konulara hiiiç girmeyeceğim benimle alakası yok:D.

3) Eğitim sistemlerini merak ediyordum. Şu ana kadar gördüklerimden yola çıkarak çok güzel yanları olmasının yanı sıra büyük eksiklikler gözüme çarptı diyebilirim. Bir kere bizden çok gerideler. Ben denklik almam gerektiği için 10. sınıfı okuyorum ama işlediğimiz konular bizim 6-7 konularından ileriye gitmiyor. Hatta konuları da çok yüzeysel işliyoruz. Derslerin çoğunda "Ya bunlar bunu şimdi görüyorsa 6'da falan ne yaptılar ki?" diye düşünmeden kendimi alamıyorum. Her öğrenci gibi benim de derslerin kolay olmasıyla hiç derdim yok ama bu işin bi de dönüşü var:D. Burada kalsam sanırım şu ana kadar öğrendiklerimle liseyi bitiririm. Bunu abartmadığıma emin olabilirsiniz çünkü 11 ve 12'lerin matematik, fizik ve kimya kitaplarını inceledim sınıfta bırakılanlardan ve zorlanmadığımı söyleyebilirim:D. Hatta matematik öğretmenimiz aynı zamanda 11'lerin kimyasına giriyormuş, o kimya testlerini kontrol ederken boş bir tanesini de ben doldurdum ve 100 aldım:D. Ama gel gelelim seneye döndüğüm sırada 10. sınıf hakkında hiçbir fikrim olmayacağından yazın çalışmakla geçecek. Bir ara acaba şimdiden başlasam mı dedim ama her şeyin bir sırası var, buraya İngilizce bilgimi ilerletmeye geldim sonuçta:D.

Evet sanırım başlıca hayal kırıklarım bunlar diyebilirim. Daha düşündüm ama aklıma pek bir şey gelmedi:D. Bunu iyiye işaret olarak algılayacağım:D:


Disappointments
As my life here became ordinary and as I don't want to write too short, I couldn't find anything to write. Well, ssince I came here I had lots of different things and enjoyed because this is who I am. I'm programmed to enjoy:D. So this time, I decided to write about my disappointments.


1) My biggest disappointment is probably The Halloween. I was expecting something really great (because of both the movies and my mum) but it was really basic to me. The biggest problem about Halloween was no one seemed to be enjoying it. It seemed like they just did because they should. Well, I'm hoping a better performance for Christmas:D.

2) There is a huge gap between the genders. It's like as if I'm at 3. grade, where girls only play with girls and so as boys. Even just giving the idea of asking girls for ride a bike had made Isaiah give me a are-you-crazy look:D. The only thing is they now have the word "date". So they are "dating" with someone to hang around. And their "dates" are no different than our friends:D.

3) Although the education system has great parts, it has bad parts too. They are too behind. Of course the word "behind" may change with your point of view but they are learning things that we learn at 6 on 10. grade. That makes me wonder what were they doing on that grade. I looked at the higher grade's books and they were easy as well. So I suppose I can graduate here with learning exactly nothing new:D. As an ordinary student, I'm not complaining about having easy lessons but I have to go back next year and on this summer, I have to cover the Turkish grade 10:D.

Hopefully, these are all of my disappointments for now. I guess this is a good sign:D.

6 yorum:

  1. Ah metehancım.en guzel yaslarin.kiymetini bil.cok guzel anilar biriktir.yazdiklarin cok ilginc.sasirdim bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Benim de amacım bu zaten:D

      Sil
  2. Biz görev olsun diye değil mutlu olduğumuz için kutluyoruz çoğu şeyi. Mesele ağaç süslemek değil hep beraber birşeyler yapmak, gülmek, sarılmak. Hayatın keyfini çıkartmak :) Sevdiklerinle birlikte olmak.

    Ehehehe benim gibi parti yapanı da zor bularsın tabe :D

    YanıtlaSil
  3. "Herseyden zevk almaya programlamislar beni"
    Ilahi cocuk :))

    Yine cok güldüm yazini okurken, sen hayal kirikliklarindan bahsetmis olsan da. Ozaman 'kristmis' izlenimlerini merakla bekliyorum simdiden:)

    YanıtlaSil